KajsaDavida

Dag 02 - Din familj

Publicerad 2011-10-27 11:57:10 i Allmänt,

Åh min underbara familj! :) Det är väl bara att börja.. :D
Min mamma heter Maritha och hon är en underbar person som hjälper andra väldigt mycket. Jag kommer t ex. aldrig glömma hur hon tog hand om mig nu när jag var sjuk.
Hon jobbar på ekonomiavdelningen på Blåkläder här i Svenljunga. Hon arbetar väldigt flitigt där vad jag har förstått och hon är väldigt duktig på det hon gör. På fritiden umgås hon gärna med sina vänner och hon brukar sova rätt gött i soffan på kvällarna. ;) Hon spelar även mycket golf när det är säsong för det. Hahah, jag tycker nästan att hon får lite ångest när hon inte kan spela det på vintern. ;)
Min mamma och jag har en bra band. Jag kan prata med henne om i stort sett allt och hon vet det mesta om mig. :) Världens bästa mamma helt enkelt.
Min pappa heter Jonas och han är den coolaste människan jag känner. Haha han kan alltid få en att skratta med sina skämt och kommentarer. Det är en av de sakerna han är bäst på.
Pappamannen (ja, jag kallar honom det ;)), jobbar som VD för Falkenbergs seafood. Eftersom han jobbar där nere vid kusten så har vi en lägenhet där nere som han brukar bo i ibland på veckorna. Så jag träffar inte honom så ofta. För ibland är han i lägenheten och ibland är han i Stockholm. Men när han väl är hemma så är det awesome. :3
På fritiden gör han i stort sett samma saker som min mamma. Han spelar väldigt mycket golf med min mamma och sina vänner.
Min pappa är bäst i världen!
Jag har ju även en storasyster som heter Sophie och hon är den finaste jag vet. Hon tog studenten nu innan sommaren och jobbar just nu på Blåkläder. Hon är en väldigt glad person som jag ser upp till väldigt mycket. På fritiden träffar hon många kompisar (när hon inte jobbar) och festar såklart. :)
Min syster och jag har en bra relation med varandra, även om vi kan småtjaffsa ibland. Haha, men nästan alla syskon gör väl det? :) När vi var mindre bråkade vi MYCKET mer. Eftersom jag var/är så lättretad så älskade ju hon att reta mig såa jag blev arg. Och det finns nog en viss glädje till det fortfarande. ;)
Hon är också en som vet det mesta om mig och som jag pratar ganska mycket med.
Världens bästa storasyster!
Jag älskar er! Ni är bäst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En vanlig blogg om mig, mitt liv och allt jag gillar och ogillar. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela