KajsaDavida

Mina drömmar!

Publicerad 2012-01-16 20:53:11 i Allmänt,

Ja, som jag skrev igår så tänkte jag ju skriva lite om mina drömmar (inför framtiden). Och eftersom jag har haft en väldigt ohändelserik dag idag så får detta bli det enda. :)
Jobb -
Jag har lite olika drömmar om mitt framtida jobb. Det första jag tänkt mig är att när jag gått ur gymnasiet vill jag åka till USA ett år och jobba som Au Pair. För er som inte vet vad Au Pair innebär, så är det att man åker till ett land och bor hos en värdfamilj och hjälper till med att t ex. ta hand om deras barn och hushållsarbete. Ofta är man iväg för att lära sig språket och ibland går man även på språkkurser där. Vanligast är att man är iväg ett år.
Jag vill helst åka till USA eftersom det är ett land som jag verkligen längtar efter att få besöka. Ett av mina mål i livet är att besöka ett x antal städer i de förenta staterna.
Sedan vill jag ju även utbilda mig till flygvärdinna och jobba som det ett tag. Att flyga är nämligen en av de bästa sakerna jag vet och jag har länge tyckt att det verkar vara ganska intressant att jobba som det. Efter det vill jag även arbeta som guide och reseledare. Haha, jag vet inte hur jag ska hinna med alla dessa jobb. Men det märker vi. :)
Boende -
När jag jobbar som flygvärdinna och allt det där vet jag inte riktigt vart jag ska bo. Jag vill helst bo utomlands men om det inte går ihop så får jag lösa det på ett annat sätt. ;)
Men mest av allt vill jag lite senare i mitt liv flytta in i en enorm lägenhet mitt i New York som ska ligga högt upp i ett höghus med en otrolig utsikt över den vackra staden. :') (Var jag ska få alla pengar ifrån är dock en annan femma..). I den lägenheten ska jag dessuton ha en kolossalt stor walk-in-closet som ska vara fullproppad med kläder. Dessutom vill jag ha en till lite mindre garderob med en jäkla massa skor. Jag ääälskar verkligen skor och om jag hade pengarna nu så skulle jag redan ha en sko-garderob. Hihi!
I den lägenheten vill jag helst bo med en underbar pojkvän som jag senare kommer gifta mig med.
Familj -
När det kommer till familj har jag två drömmar. Antingen vill jag bo kvar i NY, kanske skaffa en större lägenhet för att få plats med mina tre (!!!) barn. Eller så flyttar min pojkvän/man + barn till London och bor där.
Jag har alltid tänkt att "Nej, jag vill bara ha två barn. Tre blir för mycket.". Men jag har ångrat mig. Jag vill ha tre Underbara barn. Om man fick välja skulle jag först vilja ha en son som jag vill döpa till Kevin, för det är det finaste killnamnet jag vet. Hans andranamn har jag många förslag på. Hihi! Sedan vill jag gärna ha två döttrar, en av dem vill jag döpa till Denise och den andra kanske min man kan få välja. ;)
Dessutom vill jag ut och resa väldigt mycket. Jag har en hel del ställen jag vill (ska) besöka. :)
Ja, det var nog allt jag kommer på att skriva om mina drömmar just nu. :)
Men istället för att drömma mig bort så myser jag ner mig i min säng nu. Med en stor kopp kaffe, ett glas proviva (smaken skogsbär som är SUPERGOD!!) och några bitar parmesanost. Hihi!
Det blev lite mycket text, men jag hoppas att någon orkar läsa det. :)
Puss på er!

Kommentarer

Postat av: frida sofie hedberg

Publicerad 2012-01-16 21:13:18

babe, du, jag, våra män och våra barn i london.

kan det bli bättre? :)

Postat av: KajsaDavida

Publicerad 2012-01-16 21:23:23

Det kan det nog inte! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En vanlig blogg om mig, mitt liv och allt jag gillar och ogillar. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela