KajsaDavida

Funderingar.

Publicerad 2012-06-29 00:06:08 i Allmänt,

Jo jag började fundera lite på en sak innan. Jag satt vid tv:n och åt lite efter jobbet och då var det ett program på som hette typ "Sex ljuva sex?" och det handlade om allt som har med sex att göra. Ungdomar fick träffa vuxna för att prata om saker de undrade om och lite så..

Efter en stund började de prata om tjejer och hur de klär sig.. En dotter och hennes kompisar var uppe i hennes rum och gjorde sig i ordning för att gå ut och festa. De klädde sig med mycket push-up och ganska korta klänningar och då började programledaren diskutera om detta är "okej".

Ska tjejer kunna klä sig så utan att behöva få massa killar/män över sig eller visar man då att man VILL ha den uppmärksamheten? Eller borde killarna också tänka sig för innan de säger något till dem?

När tjejerna gick ute på stan så var det en kille som ropade "slampa" till en av dem men de brydde sig inte om det eftersom de själva vet att ingen av dem är en slampa.

Jag själv vet inte vad jag ska tycka. Men "i dagens samhälle" (haha hello mormor), så tycker jag att man får tänka lite mer på vad man klär på sig för nu för tiden kan man bli kallad slampa eller fjortis så fort man har en u-ringad tröja. Vilket jag tycker är fel faktiskt.

Det hade varit så kul att kunna diskutera detta med några eller något för jag skulle vilja veta vad andra tycker och tänker.

Ska man kunna klä sig hur man vill utan att folk ska få massa fördomar..?

Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En vanlig blogg om mig, mitt liv och allt jag gillar och ogillar. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela