KajsaDavida

Tankar..

Publicerad 2012-03-05 20:40:49 i Allmänt,

Jag började tänka på en sak nu.. Jag ligger i min säng och kollar lite bilder med "quotes" på internet.. Då ser jag många bilder typ som dessa:
Det finns ju miljontals bilder om hur killar ska vara, vad de ska göra och säga och även vad de INTE ska göra eller säga. Väldigt många tjejer klagar på att killar är skit, killarn sårar dem och är bara ute efter sex. Ofta verkar det som att allt är killens fel när något hänt mellan en tjej och en kille.
Men helt ärligt så tycker jag det är lite patetiskt. Tjejer gör minst lika mycket som killar. Bara att killarna inte går ut med det lika mycket och klagar inte lika mycket. Men självklart finns det fall då det är killens fel att tjejern mår dåligt. Det jag menar är att oftast är nog inte tjejerna helt oskyldiga även om vi vill verka vara det..
Och då kommer man ju fram till detta med att killar inte öppnar sig och inte visar känslor lika lätt och mycket som tjejer. Varför inte, undrar jag? Är killar verkligen så rädda för att verka för mesiga? Är de rädda för att framstå som mjukisar? Hmm..
Varför måste killar/män vara det starkaste könet? Visst, det har nästan alltid varit så, killarna ska skydda tjejerna och bla bla bla. Men varför vill då tjejer vara såpass självständiga? Gash.. Allt är verkligen messed up enligt mig..
Ska det verkligen vara så att tjejer ska vara det svaga och killar det starka könet? Hm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En vanlig blogg om mig, mitt liv och allt jag gillar och ogillar. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela